大公產品

首页 > 新闻 > 正文

政府缺關顧 盲人難掌握生活資訊

時間:2020-09-24 04:23:28來源:大公報

  【大公報訊】「平時聽開電台新聞,不過啲嘢唔會好詳細,只係簡單幾句重點,有時仲要用電腦上網聽返,先知仲有邊啲地方有確診者。」64歲的視障獨居長者祥叔沒有智能手機,長期依賴收音機來接收外界資訊,會收聽新聞和時事節目,掌握本地疫情動態和防疫措施,惟聽到的訊息精簡,加上讀屏軟件不能將用圖片表述疫情的資訊轉化為聲音,「唔能夠幫到我解決實際問題」,他認為政府發放訊息時應關顧失明人士的需要。

  只靠讀屏軟件了解疫情

  祥叔習慣在出門前打開收音機,收聽天氣報告,並順帶了解當日疫情狀況,惟內容並不詳盡,「七月慈雲山爆疫,嗰陣時我都唔敢去嗰度,個半月電台新聞嘅關注點淨係慈雲山,唔會講嚇其他有爆疫嘅地方,我都想知有無其他高風險地區」,他只好再用電腦上網找網頁新聞,「我哋聽新聞同健全人睇新聞差唔多,係用滑鼠點擊,我就用鍵盤點擊」,配合讀屏軟件將文字轉化為聲音,如同有人為他讀報般,「而家好多疫情資訊唔係文字表述,好多都係圖片,但軟件唔識圖裏面啲字,讀讀嚇中間有一段空白咗無聲」,有時又會遇到上下文無邏輯順序,軟件讀字「跳嚟跳去」,不能理解整篇新聞。

  「今日多咗幾多宗確診、政府派一萬蚊,好多時只係讀咗個標題,再配三四句就係一段新聞,好似派一萬蚊,齋講網上登記,咁我咪用電腦上網聽返有無其他嘢,原來仲有銀行同郵局拎表格」,祥叔領取表格後,由盲人中心職員代填寫,「唔係我做多一步,就真係咩都冇」,他指與疫情相關的訊息不全面,他不知道如何獲悉政府的防疫訊息,如家居清潔資訊亦是依賴盲人中心錄製。

  在疫情爆發之初,祥叔亦有遇到口罩短缺問題,他說新聞是有提及供不應求,甚至市面上出現假口罩和劣質口罩,「新聞話藥房口罩信唔過,又無官方資訊教我買有品質保證嘅口罩,真係唔知點算」。他不敢亂買口罩,但重複用口罩會影響過濾病毒效果,「只係戴一兩小時,會將口罩掛喺窗邊,諗住撐多幾日」。

  祥叔表示,從電台獲得的疫情訊息是有限的,如已確診大廈、街市、超市等詳細名單,「呢啲訊息好緊要,萬一出街避得就避,但喺收音機度聽唔到」,他不知道如何上網找來聽,亦會直接向盲人中心查詢。

最新要聞

最新要聞

最受歡迎