大公產品

首页 > 新闻 > 正文

「漁民只喜歡金器,不相信金錢紙幣。」──街渡船家 李生

時間:2019-04-21 03:17:24來源:大公報

  圖:來往香港仔至鴨脷洲的街渡仍是居民其中一種交通工具

  《畫嚇香港事─漁港字海》透過海報設計,展示鴨脷洲和香港仔漁業興衰與風俗文化活動,見證水上人與大海共生共存的生活印記。藝術家帶領年輕人實地考察,以等距的立體字形式,展示香港仔漁業曾經興盛的痕跡,包括古老陳舊街渡船艇、祈求風調雨順的天后廟、現今依然人氣旺盛的避風塘和海鮮舫等。

  「以前香港仔呢個避風塘,好旺好有特色,但而家乜都冇曬。」60多歲的李生,本身是水上人,曾經擁有木船,但漁業式微,他在上世紀80年代把木船賣掉,上岸定居與「打工」,退休後重返海上,當上來往香港仔至鴨脷洲街渡航線的船家。

  「以前海上有食肆、有士多、有夜總會、有人住,晚晚歌舞昇平,仲熱鬧過岸上。我哋有自己嘅文化,過時過節會燒炮仗,特別重視天后誕,知道邊啲係自己人,邊啲唔係!要人幫手時,我哋一呼百應,互相幫助,呢啲係我哋嘅特色。」他說,香港仔避風塘曾經非常興旺,是香港最多船廠嘅地方,高峰時共有41間,提供大量勞動力,帶旺區內經濟。

  鴨脷洲漁民的特色之一是只喜歡金器,不相信金錢紙幣,「我細個嘅時候,見啲長輩將賺返嚟嘅錢,打造成細細粒金錠,之後放喺餅罐入面。佢哋唔信紙幣,只係信金,所以佢哋每次嫁娶,新郎新娘例必穿金帶銀,同岸上人有好大分別。」

  隨着時代轉變,李生坦言,這些只能成追憶,讓過去的過去吧!

最新要聞

最受歡迎