大公產品

首页 > 新闻 > 正文

新聞追蹤\「三無唐樓」住戶設WhatApps保安群組自救\大公報記者 朱俊賢(文) 蔡文豪、朱俊賢(圖)

時間:2019-05-26 03:02:27來源:大公報

  待收唐樓成罪惡溫床,住戶要靠成立WhatApps群組自救!大角咀一幢正被收購的唐樓早前發生火警,消防處認為起火原因可疑。《大公報》記者於火警後訪問受災住戶,發現該幢唐樓業權已大部分被收購待拆卸重建,只餘下十數戶住客。惟這幢無保安、無業主立案法團、無閉路電視的「三無」唐樓引來不法分子佔用及爆竊;還有公用地方無保養,大廈梯間遺下吸毒針筒等等問題。居住在儼如荒廢大樓的待收唐樓租戶,重回上世紀五十年代「靠自己」組保安隊,不同的是現今可用電話開立通訊群組互聯,輪流充當大廈保安,留意陌生人行蹤,以及公用地方維修、清潔工作。

  該唐樓為大角咀福澤街24至30號永發大樓,全幢六層共48個單位。其中住於五樓的陳先生表示,唐樓約八年前開始被收購,其中一間中介公司把部分已收購業權的單位再出租;陳現居單位正是八年前租自該中介公司。他指入住八年以來從來沒有保安員巡邏,甚至地下大閘鎖頭亦屢被破壞,儼如無掩雞籠:「就算閂埋咗(大閘),即使冇鎖匙,只要用少少力已經可以推開道閘,可以話係零保安。」

  永發大樓現時未有單一大業主成功收購足八成業權申請強拍,惟有五分之四住戶已搬遷,近乎十室九空,只餘下約12伙住戶。已沒有業主立案法團的唐樓保安真空,成為罪惡溫床。陳先生表示近年經常有人對這些空置單位下手:「六樓、三樓、二樓都有吉單位,呢啲單位試過畀人掹爛水喉又有,將單位入面嘅傢俬鐵床拆咗去變賣嘅又有,甚至佔用嚟住都有。我曾經報警無數次,警察當場拉到人都冇用,(管理事發單位)地產公司話唔追究,警察都淨係可以趕走佢,做唔到啲咩。」

  疑癮君子點火引發火警

  除爆竊頻生,陳先生指大廈亦引來不少癮君子進出,甚至懷疑早前火警亦與此有關,「天台成日都見到好多針筒喺地下,起火位置喺天台樓梯位置,嗰度冇任何電線,冇自然起火原因,可能(癮君子)喺上面吸毒點火辣着啲嘢」。

  不僅空置單位被爆鎖霸佔,租戶的單位亦屢被爆竊。居於三樓一單位的劉先生表示,住在永發大樓三年多,已兩度遭爆竊,「第一次就喺三年前,我出街返嚟發覺道門被踢開,畀人摷曬啲嘢,最後唔見咗3800蚊人民幣;第二次就最近嘅,因為我有隻窗對住天井,樓下搭起咗個頂,個賊就喺隔離個單位,可能以為我呢度冇人,就過嚟撬我個窗,畀我撞正佢就即刻走咗,但冇幾耐睇住佢入番隔籬個空置單位仲逗留咗幾分鐘先走」。他質疑該賊人已霸佔隔鄰空置單位,成為了他的「鄰居」。

  劉先生兩次被爆竊均有報警,但警方坦言調查有困難,「警方話第一呢度冇看更,第二冇閉路電視,講到明好難查,唯有記錄在案,警察嚟到咪去個單位睇嚇,又逐層樓巡嚇咁樣,但結果都係拉唔到人。」劉先生無奈地說。

  輪更做大廈清潔工作

  為了保障自身安全,住戶陳先生「靠自己」擔當了立案法團的角色,聯繫租戶自組WhatsApp群組,「真係自救㗎咋!好似樓梯口啲燈壞咗都係自己搞掂,所以我屋企有好多維修工具,甚至夜晚會裝定桶水預備突然無名起火時去救火,而家呢度十餘個住客基本上我個個都識曬,大家靠WhatsApp群組互通消息,有咩事會透過群組通知大家」。陳先生顯示他們的「自保群組」WhatsApp訊息內容,互通消息留意霸佔空置單位的陌生人行蹤,以及輪更做大廈清潔工作等,「謝謝各位的努力」「撐」等互勉打氣留言,成為唐樓十餘戶住客的「心靈雞湯」。但陳先生亦坦言,作為租戶能做的十分有限,他希望正進行收購的中介公司能配合提供協助,令大廈保安得到改善。

最新要聞

最受歡迎