大公產品

首页 > 新闻 > 正文

暴徒冇咗靈魂下下想攞警察條命

時間:2019-12-26 04:23:29來源:大公報

警長遭割頸險死 妻痛心「香港點解變成咁?」

  圖:被暴徒割頸的警長Alex,經過多次手術後,右邊傷痕目前用紗布包紮,據知他的聲帶已沒可能百分百復原

  「班暴徒好兇殘,佢哋每次行動好似要攞你命一樣。我覺得佢哋失去常性,被人利用,好似冇咗靈魂一樣。」警長Alex(化名)說。今年10月13日Alex奉召到觀塘港鐵站執勤,遭冷血暴徒用鎅刀割頸,他在鬼門關前走了一轉,檢回性命,卻永久失去了原有的聲線。暴亂半年以來,前線警察連踩30多小時「不眠不休」已變成日常,箇中辛酸苦澀只有自己知,「大家香港人,唔明點解有啲人變得咁極端,下下要置警員於死地?」Alex接受《大公報》專訪時痛心地說。

 [大公報記者] \方學明(文、圖)

  持續半年多的暴亂,已有超過500名警員受傷,Alex是重傷者之一。他的右頸靜脈與迷走神經被割斷,「好彩冇割中頸動脈,如果割中,我應該已經唔喺度。」他用嘶啞而微弱的聲音,慢慢的逐個字說,剛吐出幾個字,馬上咳嗽。

  經過兩個多月治療,Alex性命保住,行動亦回復自如,做了多次手術,頸上留下一道四厘米長的「暴亂傷痕」,靜脈與迷走神經雖然成功駁回,但因曾經斷裂,即使復原,也不可能回復昔日的聲線,「醫生話好睇條神經線點生長,但肯定唔會百分百好返。我唯一希望係能夠正常說話,唔使咁辛苦。」太太阿May坐在旁邊,聽到丈夫的說話,一臉擔憂。

  入職警隊超過20年,Alex說從沒有想過香港竟然會發生暴亂,「由初級警員做起,我接受過兩次機動部隊防暴訓練,每次訓練(我)都諗,香港唔會發生暴亂,但原來真係會發生,而且班暴徒好兇殘,佢哋每次行動好似要攞你命一樣。」

  暴徒似喪屍 狂掟硬物雨傘

  過去半年,Alex被編派到不同的「火線」執勤,每一次與暴徒近距離接觸,他都感到生命受嚴重威脅。「佢哋(暴徒)同我以前認識嘅香港人好唔同,以前大家有商有量,好有禮貌,唔會郁手郁腳;但而家呢班人,一見面就起哄、掟硬物,不斷攻擊。」

  「我覺得佢哋(暴徒)好陌生,點解啲人嘅思想,會忽然有180度嘅改變?」Alex質問,若不是暴徒「先動手」,警員是不會採取任何行動,然而,一班被煽動了的暴徒在現場挑起事端。

  警員在前線止暴制亂,可謂幕幕驚心!Alex最印象深刻的一次執勤「驚」歷,竟然不是被割頸,而是在九龍灣港鐵站應付有如「屍殺列車」的恐怖場面,「暴徒像喪屍般,兇殘地襲擊警員」。那時是八月,當天他駐守在已關閉的九龍灣港鐵站內,車站大閘已關,但大約30名暴徒在閘外不停叫囂、挑釁,不停用雨傘及硬物擲向警員,擾攘足足四個多小時,「我同佢哋無仇無怨,我唔明佢哋點解要襲擊我。我只係覺得佢哋失去常性,畀人利用,同好似冇咗靈魂一樣。」

  阿May邊聽邊點頭,她說,有一次目睹一名大約10歲的小孩,看到警員「被咬斷手指」視頻時,竟然歡呼喝彩,大叫「死黑警」,那一刻,她又驚慌又無力,慨嘆「點解香港變成咁?」她希望政府正視及糾正問題,「否則警員每次執勤只會更加危險」。

  逾30小時不眠不休執勤

  警員需長時間執勤,變成警隊在這半年來的日常。Alex也不例外,他曾經30多個小時「不眠不休」執勤,回家休息五個多小時後又再上班,「我哋正常執勤係10至12個鐘,但近半年,經常30幾個鐘不停工作,真係好辛苦,基本上企喺度都瞓得着,但唔瞓得,只有用意志迫自己撐住。」Alex多數被編派到黃大仙警署一帶戒備,隨時奉命出動處理附近各區的衝突。

  「佢(Alex)都係人,我梗係怕佢撐唔住。」阿May說,「所以每次佢當完更返屋企休息,我都盡量帶兩個小朋友出街,以免嘈吵聲影響睡眠質素。」

  2020年將至,Alex希望香港盡快回復和平。曾經險死於暴徒之手的他說,對暴徒沒有「恨」,因為身為警隊一員,他沒半刻想過退縮,「維護法紀、除暴安良,係我工作,任何地方都無可能冇警隊!香港係我家,我一定好好守護,諗唔到有咩理由要走。」Alex堅定地說,面對任何違法行為,必定竭力將犯人繩之於法,「我唔會退,亦唔會縮,維持治安係我嘅責任。我希望社會反思,係唔係繼續容許仇警思想蔓延?任由不實資訊傳播?大家應該反思,點解有人針對警隊,佢哋居心何在?」

最新要聞

最新要聞

最受歡迎