大公產品

首页 > 新闻 > 正文

容易受煽動 驚被捕前途盡毀

時間:2019-12-13 04:25:36來源:大公報

  個案一:

  身份:中三生阿偉(化名)與媽媽

  「阿偉冇乜主見,同學話乜佢就做乜,呢點我最擔心。我怕佢畀人慫慂做違法嘢,之後被拉去坐監!」──阿偉媽媽

  「佢(媽媽)趁我沖涼,摷我個袋睇有冇gear(裝備),又睇我手機彈出嚟嘅message(訊息),究竟佢知唔知乜嘢叫尊重?」阿偉15歲,和媽媽及任職跨境貨車司機的爸爸居於葵涌公屋單位。爸爸並非每天歸家,所以較多時間是阿偉與媽媽兩人相處。

  「阿偉冇乜主見,同學話乜佢就做乜,呢點我最擔心。」媽媽說出她憂心要點。事實是,六月暴亂開始,阿偉行為出現變化。媽媽說,阿偉一出街就數天不回家,電話也打不通。

  阿偉承認有參與暴亂,但沒掟汽油彈、破壞與塗鴉公物等,只是負責傳遞物資。然而,這已經足以令媽媽十分擔心,「我怕佢畀人慫慂做違法嘢,之後被拉去坐監!」

  摷袋看訊息 被指侵私隱

  面對暴力不斷升級,媽媽按捺不住,趁阿偉在浴室沖涼的時候,打開他的背包檢查,搜出如蒙面頭套、頭盔、防毒面罩、士巴拿等物件,而從手機彈出訊息中,知悉他原來有份參與違法衝擊。「我第一時間鬧佢,點知出現反效果,阿偉反過嚟話我唔尊重私隱,唔配做阿媽。」媽媽說。

  兩母子從此沒再說過一句話,即使阿偉外出也沒向媽媽透露一言半語。阿偉甚至拒絕與媽媽同枱食飯,罷食媽媽煮的任何食物,他選擇叫外賣,獨自躲在睡房內食飯。

  母子關係冰封持續兩個月。原本相依為命、關係親密的獨子突然這樣對待自己,媽媽感到十分心痛。當得知有親子調解服務後,她立刻主動求助,「我知阿偉經常罷課,但作為媽媽,乜都唔知,希望調解員幫到手。」

  調解員多次與阿偉單獨會面後,母子終於願意同枱各自表述自己心意。阿偉說,不喜歡媽媽未經同意侵犯私隱;媽媽說,因為十分憂心,擔心阿偉年紀小,易受人慫慂及煽動,一旦被捕便前途盡毀。

  兩人在調解員幫忙下達成協議,阿偉保證不做出四處破壞等違法行為;媽媽保證尊重阿偉私隱。社工坦言,這宗調解個案最困難是促成雙方同枱表述心聲,但其實二人是關心對方,只欠第三者推一把,讓他們各有「下台階」。

(以上訪問在兩人同在環境下進行)

最新要聞

最新要聞

最受歡迎