大公產品

首页 > 新闻 > 正文

劏舖「聯租」變大舖 絕地翻生

時間:2018-12-16 03:17:26來源:大公報

  港股表現反覆向下,恒生指數從年初最高位逾三萬三千點累跌約七千點,加上樓價連月下挫,不少投資者「損手爛腳」,當中有劏舖業主急於套現,寧願「蝕入骨」掟貨。有原業主於2013年以約900萬元買入兩個尖沙咀劏舖,月前以低於一折、約70萬元出售,慘蝕92%。劏舖「做唔起」似是無可奈何的定律,惟大公報記者調查發現,有劏舖業主不甘坐以待斃,索性「死馬當活馬醫」,荃灣「經典死場」地皇廣場的劏舖業主,兩年前透過「聯租」方式及適時修訂整個商場營銷策略,變身美食廣場,成功催谷人流,生意銳增,更刺激劏舖出租率,舖位價格亦谷底反彈。/大公報記者 劉心(文) 李小榣(圖)

  常言「一舖養三代」,但放諸劏舖,隨時連自己也無法養活。尖沙咀金馬倫道及漆咸道南交界的首都廣場,更可謂業主的「英雄塚」。有原業主月前以總共70萬元劈價放售兩個分別在2013年以496萬元及399萬元購入的劏舖。兩個劏舖短短五年帳面勁蝕825萬元,成交價狂瀉近92%。美聯集團董事總經理黃子華分析,劏舖蝕讓,與樓市下滑息息相關。「樓市下跌,即刻會影響同一板塊嘅商舖、車位價格下跌,出現『流血』情況,係意料中事。」

  在首都廣場售賣首飾精品的租戶亦指出,過往一直經營首飾批發生意,約一年前看中尖沙咀地段暢旺,故以月租三千多元租了一個面積約30平方呎的劏舖,「間舖係細啲,不過啱啱開始嗰陣都仲有啲人流。但去到今年年尾,生意真係差,我哋賣十蚊三件首飾招客,加埋網上批發,希望薄利多銷。依家都唔敢諗咁多,只求賺得一蚊得一蚊。」

  需說服業主打通劏舖

  炮台山城市金庫是另一劏舖商場。記者日前實地觀察,發現全層336個舖位中,營業舖位寥寥可數,而且人流稀少,不少店舖貼出招租告示。有租戶表示:「2017年呢度仲似死場呀!之前扶手電梯壞咗,都要兩個幾月先維修,依家咪叫好咗啲囉。不過,商場位置隔涉,又無乜宣傳,就算街坊都少嚟。喺呢度開舖只可以當副業,唔可以當正職,我完埋呢個租約後,都可能會搬走啦。」

  有人死心掟貨走,有人變招闖難關。荃灣地皇廣場早年被謔為「經典死場」,唯一班業主不甘被人「睇死」,在2016年以聯合招租方式自救。地皇廣場業委會委員王榮梅稱,「啱啱開業嗰陣,見到生意好冷清,個心真係好驚。有啲業主做咗幾個月,生意慘淡,收入連管理費都唔夠交。我哋業主覺得唔可以坐以待斃,決定團結積極闖難關。」

  王榮梅指出,劏舖最大問題是業權分散,加上單位面積太小,必須打通才容易招租。「喺搞聯租嗰陣,我逐個向業主解釋,要自救,否則一齊玩完。當時,唔好聽嘅說話都聽過,有業主反問我係咪搵着數。」幸憑着熱誠,終於打動廣場逾七成業主同意聯租。

  租客心得:賣特色貨多宣傳

  下一步,就是要尋找有潛力的租客,帶旺廣場。「我哋將一樓多個舖位打通,租畀一間大型電器公司,但好快就發現反應欠佳。幾個月後,雙方和平解約。後來,決定將接近全層打造成美食廣場,大收旺場,生意額大增超過10倍。」王榮梅指出,現時參與聯合招租的荃灣地皇廣場劏舖約170個,近九成已租出,成績令人鼓舞。

  在地皇廣場二樓租下13個劏舖的零食店水晶屋老闆Crystal,在經營策略上更是非劏舖不租。「劏舖租金較平,一次租多間加埋就有好大面積。況且,呢啲廣場坐落嘅位置通常都唔差,所以我哋過往幾間舖都專登揀呢類商場。」惟她表示,在劏舖經營店舖,需要有Facebook及Apps等配合宣傳,還要定期更新特色貨品,才能吸引顧客上門光顧。

最新要聞

最受歡迎