大公產品

首页 > 简体站 > 正文

新聞熱話/街市檔嘆抗疫難 電子支付收費佔利潤10% 點做?

時間:2020-09-20 04:23:47來源:大公報

  圖:嘗試用過二維碼收錢的檔主岑小姐表示,攤檔掛了微信二維碼兩年,至今不到10個人用\大公報記者賀仁攝

  紅磡街市在上個月初疫下淪陷,爆逾13宗確診個案,部分涉及魚販,街市一度停運清潔,市民卻步,其中魚檔生意至今未能恢復正常水平。政府為加強防控疫情,將資助公眾街市租戶每戶五千元,自願安裝非接觸式付款系統。《大公報》記者連日訪問不同街市商販,他們普遍支持措施,但亦反映多種困難,最大的「攔路虎」為「手續費」高昂,其餘包括「數期」、「硬件配套」、「認知推廣」等都有困擾,如未能解決問題,恐怕不利長遠推行。\大公報記者 伍軒沛、吳嘉鈴、關據鈞

  問題 ❶:手續費+數期

  紅磡街市淡水魚檔檔販冼先生雖然支持電子支付,但卻被高達1.5%的手續費嚇怕而打退堂鼓,「1.5%好多。我賣100蚊魚,佢收我個半,但其實我賺約廿蚊唔夠。咁計法,其實佢食咗我利潤嘅差唔多一成,咁就好貴。」他表示,小數怕長計。「我為大家安全仲要自掏腰包?無數圍!我哋做街市,其實係薄利多銷型。」他又指出,另一個使他關注的問題就是電子支付往往有一定的到賬數期,因為他們的資金不多,但不少來貨都無數期,因此擔心會周轉不寧。

  解決方法 ❶:政府應介入 定手續費上限

  曾在信用卡公司工作的社區策展人、民建聯前區議員林琳關注電子支付應用問題,認為就交易費用和數期問題,政府一定要「積極干預」。「我接觸荃灣街市嘅人,佢哋最擔心都係呢樣嘢,因為其實真係好貴。」

  她建議,政府可以參考早前歐盟的法例,將信用卡的交易費用減至僅0.3%的例子,將這些支付工具的手續費設立上限。「唔可以話係自由市場就唔理。特區政府對利息都有規管;對供電利潤都有規管。」她更說:「內地都收得唔貴,大約都係0.6%,咁香港有乜理由,同一件事,要收多人一倍嘅費用。」她認為,商經局等有關部門應該要積極跟金融機構商討,如何參考歐盟的做法,將香港推動成為一個「無現金」社會,同時亦要推動相關金融機構縮短數期:「『轉數快』做到即時,肯定唔係技術問題,而係人為問題。」

  問題 ❷:硬件配套

  冼先生指出,在魚、肉、菜等濕貨檔做八達通支付有難度,因為他們經常濕手,又要按不同價錢點擊不同數字,常碰機器容易壞,而且他認為即使實行了八達通支付,仍會有大部分人選擇現金支付,當人多的時候一手八達通一手錢,根本顧不上。他認為,其實可以參考如內地流行的二維碼的支付方式,商家只要預備一張過膠的二維碼貼在當眼位置,市民就可以自行支付,商家可以在收款手機接上揚聲器,可以不用看手機就聽聲知道入賬,比起易壞的機器來得實用。

  解決方法 ❷:二維碼收費 成本低又方便

  香港曾是最早推行電子支付的城市,但現時的發展又明顯落後。有經濟學者曾分析過內地電子支付快速發展,後來居上的原因,就在於「二維碼」支付形式,只須手機掃碼,無須硬件設備,成本低卻更方便。「內地係用二維碼,一掃就可以畀錢。香港嘅『轉數快』,係要入電話號碼或者銀行號碼。掃碼唔怕錯,但自己打數字就會錯。一錯就覺得煩,煩就唔會用。」

  林琳建議,在硬件方面,政府可以考慮找尋生產力促推局或大學協助,推出一些適合濕街市用的電子支付工具;或參考內地濕街市的營運模式。「要考慮到好多檔販係一腳踢,收錢又係佢,賣嘢又係佢,同超市有人專收錢好唔同。」

  問題 ❸:認知推廣

  元朗大橋街市經營牛肉檔范婆婆(小圖)說,「我知內地都用支付寶、微信,自己都驚感染,『轉數快』嗰啲唔太識,但政府資助都支持,但香港都係用返八達通,可能申請會用八達通,其他就未必考慮。」

  乾貨檔岑小姐有使用二維碼支付的經驗,「兩年前在舖頭申請微信,微信公司畀咗500元資助,但至今唔到10個人用。就算有商店用,市民未必會用,而且微信,『轉數快』要上網,街市網絡又太差,我為咗上網買咗個WiFi蛋。若果八達通就會申請,因為多啲香港人用。」

  解決方法 ❸:藉抗疫良機推廣「轉數快」

  港人愛用信用卡,但不同卡公司都要持續做推廣,曾在信用卡公司工作的林琳認為,在轉數快方面,推廣並不足夠。「政府不能錯過這個良機,個個講抗疫,先有強力推動力去做,連唔少公公婆婆都為咗普檢,先去學點樣上網登記,當一過咗呢個氣氛,政府就好難再推動。」她又建議民政署、創新科技署等可以聯同非政府組織,推動相關的電子支付教學計劃。

  對於港人擔心私隱問題,她笑言,信用卡其實最多人用,反而較少人提私隱問題,「轉數快」其實更高私隱:「信用卡公司係做埋大數據,所以佢先知香港用卡買乜嘢類別嘅嘢最多。『轉數快』淨係知道A過咗錢畀B,唔會知你過數畀佢係還錢定係買嘢。」

最新要聞

最受歡迎